Back to top

Sparonline.be

Feedback & veelgestelde vragen over de SPAR online shop

Boodschappen doen in jouw SPAR winkel is nu makkelijker dan ooit.
Vanuit je luie zetel, tijdens je lunchpauze op kantoor of terwijl je wacht op de trein...

Dankzij Sparonline.be vul je jouw winkelmandje waar en wanneer je maar wil. Op deze pagina ontdek je hoe je makkelijk je boodschappen doet, meer over onze knallende promoties en een productassortiment om in te bijten.

Hoe kan ik boodschappen doen op Sparonline.be?

  1. Makkelijk en eenvoudig online bestellen
    Dankzij de super overzichtelijke structuur van onze SPAR webshop vind je online in een handomdraai alles wat je nodig hebt. Van aardbeienconfituur tot zeep!
     
  2. Vul je winkelwagentje
    Je digitaal winkelmandje vullen kan op verschillende manieren. Kies je producten via de zoekbalk bovenaan, via de rayons van je winkel, start bij de promoties of vanuit een vorig boodschappenlijstje.
     
  3. Kies een tijdstip
    Om de versheid en beschikbaarheid van onze producten te garanderen, rekenen we 1 werkdag tussen je moment van reservatie en je gekozen afhaalmoment. 
     
  4. Onze SPAR-medewerkers selecteren voor jou alleen de allerbeste versproducten.
    Voor jou als trouwe SPAR-klant is alleen het beste goed genoeg. Daarom selecteren onze medewerkers heel zorgvuldig de beste en mooiste versproducten. Precies zoals je het zelf zou doen!
     
  5. We zetten alles tijdig klaar in je favoriete SPAR.
    En betalen? Dat doe je pas zodra je je bestelling komt ophalen. Makkelijker kan niet!

Vragen over online bestellen op Sparonline.be

  • Ik kan een product niet terugvinden op Sparonline.be
    Omdat elke SPAR-winkel uniek is, is elke Sparonline.be shop afgestemd op het assortiment in de winkel van jouw keuze. Vind je toch een product niet terug dat wel wordt aangeboden in de jouw SPAR? Vraag er gerust naar bij afhaling, onze SPAR-medewerkers helpen je graag verder.
     
  • Kan mijn bestelling via Sparonline.be geleverd worden?
    Op de pagina van je winkelmandje kan je kiezen of je je bestelling komt ophalen of wilt laten bezorgen. Indien er slechts 1 knop zichtbaar is, betekent dit dat de andere service (tijdelijk) niet wordt aangeboden.
     
  • Wat gebeurt er indien een product dat ik bestelde niet beschikbaar is in de winkel?
    Het is mogelijk dat een product niet (met de gewenste houdbaarheid) beschikbaar is in je gekozen SPAR op het moment van afhaling. Een SPAR-medewerker legt graag een vervangend product voor je klaar. Je bent vrij om dit product al dan niet te aanvaarden.
     
  • Hoeveel kost de online reservatie?
    Onze SPAR-medewerkers doen met de grootste zorg je boodschappen voor jou. Voor het voorbereiden van je bestelling rekenen we een servicekost van 4,50 euro.
     
  • Is er een minimumbedrag om te bestellen?
    Je kan online reserveren vanaf het moment dat het minimumbedrag om te reserveren (€25, incl. service-elementen en leeggoed) is bereikt.

Leveren & afhalen van mijn bestelling via Sparonline.be

  • Hoe bepaal ik een afhaaltijdstip?
    Boodschappenmandje gevuld? Klik dan verder naar ‘kies je afhaalmoment’ om de beschikbare tijdstippen te bekijken. Om de versheid en beschikbaarheid van onze producten te garanderen, rekenen we 1 werkdag tussen je moment van reservatie en je gekozen afhaalmoment. Klik op je gewenste afhaalmoment en druk op ‘Plaats reservatie’ om je bestelling te vervolledigen.
     
  • Kan ik dezelfde dag bestellen voor afhaling of thuislevering?
    Op dit moment is het nog niet mogelijk bestellingen te maken voor dezelfde dag.
     
  • Hoeveel kost een thuisbezorging?
    De servicekost voor thuisbezorging varieert, en is afhankelijk van het gekozen tijdsslot en de leveringszone. De forfait vermeld in je winkelmandje na selectie ‘Bezorgen’, bevat zowel de voorbereidingskost als de leverkost.
     
  • Wat als ik mijn boodschappen niet op het voorziene uur kan afhalen?
    Kan je onverwacht niet op het afgesproken uur je boodschappen afhalen? Breng dan je SPAR-winkel telefonisch even op de hoogte. Bekijk hier de contactgegevens van de SPAR-winkels.

    Ben je vergeten je boodschappen op te halen in je SPAR? Dan krijg je een telefoontje van een SPAR-medewerker om je eraan te herinneren. Je boodschappen blijven tot de volgende dag gereserveerd.

Betalen van mijn bestelling op Sparonline.be

  • Hoe betaal ik voor mijn boodschappen?
    Betalen doe je pas zodra je je bestelling komt ophalen. Makkelijker kan niet! Betaal je boodschappen mobiel, elektronisch met bankkaart of maaltijdcheques.
     
  • Hoe kan ik punten laten toevoegen aan mijn Joyn-klantenkaart?
    Aangezien je boodschappen pas bij afhaling worden afgerekend, worden op dat moment ook je punten toegevoegd aan je SPAR-klantenkaart van Joyn.
     
  • Spaar ik mee voor de lopende acties bij het bestellen op Sparonline.be?
    Aangezien je boodschappen pas bij afhaling worden afgerekend, worden op dat moment ook de (spaar)zegeltjes of kraslotjes berekend waar je recht op hebt, naargelang de voorwaarden van de actie die op dat moment loopt.
     
  • Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
    Vraag gerust naar een factuur aan een SPAR-medewerker voor je je boodschappen afrekent.

Promoties & producten op Sparonline.be

  • Wat is de geldigheid van de prijzen & promoties? 
    Prijzen, kortingen en promoties gelden op het moment van reservatie. Dat betekent dat de promoties zoals je ze aankoopt op Sparonline.be geldig zijn bij afhaling, ook al zijn ze op dat moment niet meer geldig in de winkel. Het is daarom ook niet mogelijk om op dat moment de lopende promoties in de winkel te cumuleren met de reeds ontvangen promoties van een eventuele andere cyclus waarin besteld werd.
     
  • Hoe vers zijn de producten die ik bestel bij SPAR?
    Bij je bestelling op Sparonline.be garanderen we je dezelfde versheidsgarantie als in de winkel. We streven ernaar om ervoor te zorgen dat:
    • Verse vlees, vis, voorgesneden groenten en andere verse producten na aankoop minimaal twee dagen goed blijven na aankoop*.
    • Groenten en fruit minstens vier dagen goed blijven na aankoop*.
      *Mits correcte (gekoelde) bewaarwijze.
       
  • Ik merk bij het uitpakken van mijn bestelling dat een product niet meer vers is. Wat moet ik doen?
    Onze excuses hiervoor! Wij betalen je het product natuurlijk terug. Neem hiervoor contact op met je SPAR-winkel, de contactgegevens kan je hier terugvinden.

    Bij je bestelling op Sparonline.be garanderen we je dezelfde versheidsgarantie als in de winkel. We streven ernaar om ervoor te zorgen dat:
    • Verse vlees, vis, voorgesneden groenten en andere verse producten na aankoop minimaal twee dagen goed blijven na aankoop*.
    • Groenten en fruit minstens vier dagen goed blijven na aankoop*.
      *Mits correcte (gekoelde) bewaarwijze.
       
  • Ik ben niet tevreden over de service van mijn bestelling bij SPAR. Tot wie moet ik me richten?
    Bij SPAR zijn we erg gedreven in het aanbieden van verse, kwaliteitsvolle producten met een hoogwaardige service. Laat het ons gerust weten indien je dit niet zo ervaren hebt via info@spar.be. Wij nemen deze informatie graag voor je op met het betrokken winkelpunt en koppelen naar jou terug.
     
  • Het land van herkomst van fruit in mijn bestelling verschilt van de vermelding in de webshop? 
    Op Sparonline.be zie je bij een aantal verse producten (voornamelijk fruit) het kenmerk "land van herkomst". Dit is de informatie van de meest recente levering van deze verse producten in jouw SPAR. Afhankelijk van hoe veel tijd er tussen je bestelling en afhaalmoment zit, is het daarom mogelijk dat het land van herkomst verschilt van de producten uit je ontvangen bestelling. 
     
  • Kan ik ook vuilniszakken online bestellen?
    Aangezien vuilniszakken voor elke gemeente anders zijn, zijn deze niet opgenomen op Sparonline.be. Vraag er gerust naar bij het ophalen van je boodschappen, of geef het alvast mee in het bericht aan je winkel tijdens het reserveren van je bestelling.

Mijn account op Sparonline.be

  • Waarom een online boodschappenlijstje gebruiken?
    Als je regelmatig dezelfde producten koopt, kun je een persoonlijk lijstje maken. Zo vul je je digitaal SPAR-mandje de volgende keer in 1 klik. Uiteraard kan je daarna nog producten toevoegen of verwijderen. Zo makkelijk gaat het!

    Zo eenvoudig is het:
    • Vul je winkelmandje
    • Klik op "Mandje bewaren als lijst" en geef het een naam (bijvoorbeeld: wekelijks, voor mama, voor de buren, …).
    • Volgende keer navigeer je naar ‘Mijn lijstjes’ bovenaan de pagina en vul je je mandje met de producten uit het gekozen lijstje in 1 klik. Uiteraard kan je daarna nog producten toevoegen of verwijderen. Zo makkelijk gaat het!
       
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
    Iedereen vergeet wel eens een wachtwoord. Stel je wachtwoord makkelijk opnieuw in door je e-mailadres in te geven via deze link. Je ontvangt een mail om je wachtwoord te resetten.
     
  • Ik kan niet inloggen op Sparonline.be. 
    Ga naar de loginpagina van Sparonline.be en probeer het nog een keer. Lukt het niet? Stel dan je wachtwoord opnieuw in via deze link.

    Mocht je nog steeds niet kunnen inloggen, neem contact op met onze klantenservice via info@spar.be. Wij doen het nodige voor je.


Heb je nog een andere vraag? 

Neem contact op met onze klantenservice via info@spar.be. Wij helpen je graag verder.